درسی آموزشی

ارائه فایل های درسی

درسی آموزشی

ارائه فایل های درسی

کلمات کلیدی
  • ۰
  • ۰

دانلود پروژه حل جریان داخل حفره با درپوش متحرک با فرمولاسیون تابع جریان-تاوایی

 مقدمه:

فرمولاسیون تابع جریان-تاوایی روشی قوی برای حل جریان های تراکم ناپذیر دوبعدی یا با تقارن محوری است. از این روش می توان در کاربردهای مختلفی نظیر مدل سازی جریان آشفته، تحلیل ناحیه گذر از جریان آرام به جریان آشفته و مطالعه جابه جایی آزاد یا مختلط استفاده نمود.

از مزیت های این روش این است که به حل میدان فشار نیاز ندارد در این روش فشار با یک مشتق گیری ضربدری از معادلات مومنتوم حذف می شود مزیت دیگر این فرمولاسیون این است که معادلات اساسی برای تابع جریان و تاوایی یک دستگاه مرتبه دو بیضوی به وجود می آورد که خواصش کاملا شناخته شده است این روش معایبی هم دارد که مهمترین آن این است که نمی توان آن را به مسایل سه بعدی اعمال نمود و از معایب دیگر آن نیز می توان محاسبات اضافی برای به دست آوردن فشار را نام برد و هم چنین شرایط مرزی تاوایی به طور مستقیم موجود نیست و برای حل جریان در سراسر دامنه باید این شرایط به دست آید با وجود این مشکلات از این روش همچنان به دلیل قدرتی که در مدل سازی عددی دارد یه صورت وسیعی استفاده می شود.

در این پروژه جریان لزج تراکم ناپذیر دو بعدی برای یک حفره با در پوش متحرک بررسی شده است ابتدا معادلات بی بعد  اساسی برای تابع جریان وتاوایی نوشته شده است سپس شرایط مرزی برای تابع جریان نوشته شده است و در ادامه شرایط مرزی برای تاوایی به دست آمده است سپس  معادلات گسسته سازی شده و با روش صریح و ADI حل شده است. برای جلوگیری از ناپایدار شدن شبکه در جایی که رینولدز شبکه از ۲ بزرگتر می شود از روش پادبادسو. برای گسسته سازی استفاده شده است. در ادامه به وسیله معادلات ناویر استوکس فشار بازیابی شده است و نتایج شامل کانتور های تابع جریان ,تاوایی, فشار و سرعت افقی وعمودی  توسط tecplot برای ۳ رینولدز ۱۰۰ ، ۴۰۰ و ۱۰۰۰ رسم شده است.

فهرست

۱- مقدمه: ۱

۲- تعریف مسئله: ۲

۳- تبدیل معادلات ناویراستوکس غیردائم دوبعدی به فرم ورتیسیتی.. ۳

۳-۱ اعمال شروط مرزی فرم ورتیسیتی معادلات برای جریان حفره. ۵

۳-۲ گسسته سازی و نحوه حل معادلات: ۸

روش F.T.C.S. 8

روش upwind درجۀ ۱٫ ۹

۳-۳ الگوریتم حل عددی و اعمال شرایط مرزی.. ۹

۳-۴ روش ADI. 11

۴- کد  عددی: ۱۴

۴-۱ کد نوشته شده در فرترن: ۱۵

۵- نتایج. ۲۲

۵-۱ نتایج رینولدز ۱۰۰: ۲۲

۵-۲ نتایج رینولدز ۴۰۰ : ۲۵

۵-۳ نتایج رینولدز ۱۰۰۰ : ۲۷

۵-۴ تحلیل نتایج. ۲۸

۶- استقلال حل از شبکه. ۲۹

۷- اعتبارسنجی: ۳۰

 

تعداد صفحات:۳۵

نوع فایل:کد فورترن و Word

 دانلود

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی