درسی آموزشی

ارائه فایل های درسی

درسی آموزشی

ارائه فایل های درسی

کلمات کلیدی
  • ۰
  • ۰

دانلود پروژه امکان سنجی تولید آب شیرین کن در نیروگاه خلیج فارس

مقدمه

باتوجه به نیاز مبرم و روزافزون شهرهای جنوبی کشور ایران به آب شیرین و همجنین کمبود منابع آب محلی، بررسی فنی و اقتصادی بکارگیری نیروگاه های برق  همراه با نصب بویلر بازیاب جهت واحدهای تولید آب شیرین از آب شور دریای خلیج فارس،در مقابل استفاده از خطوط طولانی و هزینه بر  انتقال آب از رودخانه و سدهای مناطق همجوار ،در دستور کار وزارت نیرو و مراکز تحقیقاتی قرار گرفته است. در این راستا و با توجه به نصب و راه اندازی MW165 در منطقه بندر عباس،امکان استفاده از پتانسیل حرارتی گازهای داغ خروجی توربین گازی به عنوان منبع گرمایی مورد نیاز بویلر های بازیاب و امکان سنجی فنی اقتصادی به کارگیری آب شیرین کن مناسب با ظرفیت تولید m۳/day1000000 ،اهمیت بررسی و تحقیق را در این نیروگاه دو چندان نموده است.

در این پروژه ضمن ارزیابی کلی انواع ابشیرین کنهای تجاری مطرح در مناطق خشک و نیمه خشک جهان،با مشخص نمودن تعیین محل آب گیری در دریا و در نظر گرفتن محدودیتهای طبیعی و محیطی نظیر جذر و مد و چرخش آب دریا و دسترسی های محلی، عمق مناسب برای برداشت آب با توجه به عوارض کف دریا و نقشه هایtopography زیر دریایی تعیین شده وپس از تعیین روش سیستم انتقال آب ار دریا به ساحل،از ساحل به محل نیروگاه،از نیروگاه به شهر بندر عباس و برگشت پساب نمکی به دریا ، بالانس حرارتی و پتانسیل موجود در گازهای داغ خروجی از توربین گازی جهت بکارگیری در واحد آب شیرین کن تقطیری محاسبه میشود. امکان استفاده از انرژی اضافی مربوط به توربینهای گازی در بویلر بازیاب جهت تامین بخار واحدهای  آب شیرین کن به همراه تعیین براوردهای اولیه هزینه های فنی و اجرایی ارائه میشود.

فهرست

۱-۳٫ مقدمه. ۲

۲-۳تعیین محل آب گیری در دریا ۲

۴-۲-۳ تعیین روش مناسب آبگیری از دریا]۸[ ۳

۳-۳تعیین محاسبات بالانس حرارتی بویلر بازیاب.. ۴

۴-۳استفاده از برق تولیدی بویلر بازیاب.. ۶

۵-۳ فاکتورهای موثر در هزینه های تولید. ۷

 تعداد صفحات:۱۴

نوع فایل:word

دانلود

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی